The study of implications in faculty training for the teaching of engineering.
DOI:
https://doi.org/10.29105/mdi.v11i17.307Keywords:
teaching, engineering, university teachersAbstract
The teaching practice has faced various adversities as the needs of the emerging society evolve. Therefore, it is imperative to study the implications for teacher training, particularly in the area of study of Engineering.
This research aims to understand and analyze the practices and characteristics that define and optimally contribute to the teaching of Engineering through a descriptive research approach to obtain observable data in relation to the attitudes and performances necessary for education. It is estimated that the completed conclusions refer to an analysis of the pedagogical skills that require quality training for Engineering students.
References
Alianza Fiidem. (2012). Nuevos Modelos de Formación y Enseñanza de la Ingeniería en México. Obtenido de Alianza Fiidem AC Innovacion en infraestructura: https://docplayer.es/116569036-Nuevos-modelos-de-formacion-y-ensenanza-de-laingenieria-en-mexico.html
ANUIES. (2000). La educación superior en el siglo XXI. México.
Castillo, V. E. (9 de Abril de 2018). dspace.palermo.edu. Obtenido de http://dspace.palermo.edu/dspace/bitstream/handle/10226/2051/PBR_16_04.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Coelho, F. (2019). Qué es metodología. Obtenido de Significados: https://www.significados.com/metodologia/
De la Herrán Gascón, A., & González Sánchez, I. (2004). El Ego docente, punto ciego de la enseñanza, el desarrollo profesional y la formación del profesorado. Madrid: Editorial Universitas.
Galvis, R. V. (2007). De un perfil docente tradicional a un perfil docente basado en competencias. Acción Pedagógica, 48-57.
Olmedo Casas, K., & Peinado, S. (2008). El perfil del profesor universitario. Desde la perspectiva de los estudiantes. Sevilla: Primer Congreso Internacional sobre profesorado principiante e inserción profesional a la docencia.
Reyes Pérez, M. (2001). Perfil Ideal del profesor universitario: una guía para detectar necesidades de formación. Nayarit: Congreso Internacional Retos y Expectativas de la Universidad.
Rugarcía, A. (2001). Hacia el mejoramiento dela educación universitaria. México: Editorial Trillas.
Tébar, L. (2003). El perfil del profesor mediador. Madrid: Editorial Santillana.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.