Service quality for the competitiveness of smes in LZC., MICH (grocery sector case)

Authors

  • Rebeca Almanza Jiménez Instituto Tecnológico Nacional de México
  • Nora Eloísa Herrera Hernández Instituto Tecnológico Nacional de México
  • Alma Rosa Tapia Tapia Instituto Tecnológico Nacional de México

DOI:

https://doi.org/10.29105/mdi.v11i17.308

Keywords:

Quality, pymes, Customer Satisfaction, Service

Abstract

The objective of this study is to carry out a review and analysis of the quality of the service for the competitiveness of LZC SMEs. MICH. This research focused on 680 SMEs installed in Lázaro Cárdenas Michoacán and its research methodology is of a correlational type since its purpose is to measure the degree of relationship between service quality and its impact on the competitiveness of SMEs, using as an instrument of data collection the questionnaire with the objective of gathering information from the respondents.

Author Biographies

Rebeca Almanza Jiménez, Instituto Tecnológico Nacional de México

Profesora de Tiempo Completo, Ciencias Económico-Administrativas. Tecnológico Nacional de México
(TecNM) IT. Lázaro Cárdenas. Dra. En Administración. 

Nora Eloísa Herrera Hernández, Instituto Tecnológico Nacional de México

Profesora de Tiempo completo, Ciencias Económico-Administrativas. Tecnológico Nacional de México
(TecNM) IT. Lázaro Cárdenas. Maestra en Dirección de la Comunicación. 

Alma Rosa Tapia Tapia, Instituto Tecnológico Nacional de México

Profesora de Tiempo Completo. Ciencias Económico-Administrativas. Tecnológico Nacional de México
(TecNM) IT. Lázaro Cárdenas. Dra. en Proyectos. 

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Published

2023-12-19

How to Cite

Almanza Jiménez, R., Herrera Hernández, N. E., & Tapia Tapia, A. R. (2023). Service quality for the competitiveness of smes in LZC., MICH (grocery sector case). Multidisciplinas De La Ingeniería, 11(17), 64–75. https://doi.org/10.29105/mdi.v11i17.308