Importance of communication in the organizational climate of the soriana company in lzc in time of pandemic
DOI:
https://doi.org/10.29105/mdi.v10i15.289Keywords:
Digital communication, organizational climate, organizational development, motivationAbstract
The main objective of this study is to analyze the importance of internal digital communication in the organizational climate in SMEs or large companies through a diagnosis of organizational health, said research was based on a Soriana company located in Lázaro
Cárdenas, in which it was carried out an organizational health diagnosis on the importance of managing internal and external communication digitally and how it is affecting the organizational environment of the company between bosses and employees during this time that the pandemic has lasted. In addition, the work environment, if it influences the motivation, the organizational climate more at this time, some employees were confined and it was necessary to establish a means to keep in contact with the staff more for the administrative areas, to be able to carry out their entrusted activities. and always be in constant communication. Since this influences the organizational climate with the staff more in these times of pandemic that greatly affected staff and organizations, since having good oral or digital communication helps a lot to motivate people.
References
Álvarez, R. (26 de Mayo de 2013). Comunicacion y gestion empresarial.(blog) Obtenido de eoi.es: https://www.eoi.es/blogs/mintecon/2013/05/26/comunicacion-y-gestion-empresarial/
Argudo, C. (22 de Septiembre de 2017). La innovación empresarial. Obtenido de emprendepyme.net: https://www.emprendepyme.net/innovacion
Benayas, M. (03 de Diciembre de 2019). Importancia de la cultura organizacional de una empresa. Obtenido de binternational.net: https://binternational.net/importancia-de-la-culturaorganizacional-de-una-empresa/
Briceño, G. (2018). Comunicación organizacional. Obtenido de .euston96.com: https://www.euston96.com/comunicacion-organizacional/
Epitech-it. (16 de septiembre de 2021). Comunicación digital: ¿Qué es? Concepto y características. Recuperado el 24 de enero de 2022, de epitech-it.es: https://www.epitechit.es/comunicacion-digital/
EthicsGlobal. (23 de Enero de 2019). ¿Cuáles son las consecuencias de un mal clima laboral? [bolog] Obtenido de blog.ethicsglobal.com: https://blog.ethicsglobal.com/cuales-las-consecuenciasmal-clima-laboral/
Fernández , D. (2021). La comunicación digital, un reto imprescindible para las empresas de cualquier tamaño. Recuperado el 24 de enero de 2022, de introiberica.com: https://introiberica.com/comunicacion-digital/
García- Ramirez, M. G., & Ibarra-Velázquez, L. A. (2022). Diagnóstico de clima organizacional del Departamento de Educación de la Universidad de Guanajuato. Mexico. Recuperado el 20 de enero de 2022, de https://www.eumed.net/librosgratis/2012a/1158/definicion_clima_organizacional.html
Gómez, J. (03 de Mayo de 2013). La importancia de una buena comunicación en una organización. Obtenido de cm3sector.org: https://cm3
ilifebelt. (2021). ué es comunicación digital y por qué es importante en las empresas. Recuperado el 25 de enero de 2022, de ilifebelt.com: https://ilifebelt.com/que-es-comunicacion-digital-y-porque-es-importante-en-las-empresas/2016/09/
King, K. (29 de Marzo de 2012). Comunicación organizacional: tipos, flujos, barreras y auditoría. Obtenido de gestiopolis.com: https://www.gestiopolis.com/comunicacion-organizacionaltipos-flujos-barreras-y-auditoria/
Lopez, A. (s.f). La importancia de la comunicación en las empresas. Obtenido de alvarolopezherrera.com: https://alvarolopezherrera.com/la-importancia-de-la-comunicacionen/
LosRecursosHumanos.com. (06 de Marzo de 2008). La comunicación en la empresa. Obtenido de losrecursoshumanos.com: https://www.losrecursoshumanos.com/la-comunicacion-en-laempresa/#:~:text=Objetivo%20de%20la%20comunicaci%C3%B3n,imagen%20y%20de%20la%20informaci%C3%B3n.
Questionpro. (s.f.). Qué es el clima organizacional. Características e importancia[blog]. Recuperado el 31 de enero de 2022, de questionpro.com: https://www.questionpro.com/blog/es/que-esel-clima-organizacional/
Salazar-Estrada, J. G., Guerrero-Pupo, J. C., Machado-Rodríguez, Y. B., & Cañedo-Andalia, R. (octubre de 2009). Clima y cultura organizacional: dos componentes esenciales en la productividad laboral. ACIMED, 20(4), 67-75. Recuperado el 15 de enero de 2022, de http://scielo.sld.cu/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1024-94352009001000004
Sampieri. (2010). Metodología de la investigación. México : Mc Graw Hill.
Sandoval, A. (03 de Febrero de 2020). Conozca los tipos de comunicación que pueden existir en su empresa y cómo gestionarlos.[blog] Obtenido de empresas.blogthinkbig.com: https://empresas.blogthinkbig.com/comunicacion-en-su-empresa/
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.